W jaki sposób idea nostalgii może mieć znaczenie dla pokolenia, które wydaje się mieć całkowity brak szacunku do pamięci o historii? W jaki sposób można zmienić i przeobrazić koncepcję, aby uzyskać progresywny sposób myślenia?

Te ciężkie tematy były w głowie dyrektora kreatywnego domu mody Roberto Cavalli, Paula Surridge, podczas pracy nad kolekcją Just Cavalli PRE-FALL 2019. Kreator mody stara się nadać lepiej zdefiniowaną i bardziej trafną postać małej siostrzanej linii Cavalli, Just Cavalli, umieszczając dom mody w szerszej współczesnej perspektywie. „Zacząłem od koncepcji mundurów i dress codów określających tożsamość klanów i młodych grup społecznych” – powiedział Paul Surridge.

Linia ubrań Just Cavalli nie jest pozbawiona tożsamości: rock, glamour, bunt i prowokujący rodzaj seksapilu zawsze były kluczowymi słowami opisującymi markę. Kolekcja pre-fall 2019 oparta na tym prostym schemacie jest wyrafinowana i dopracowana, przy jednoczesnym zachowaniu niekonwencjonalnego ducha. „Chodzi o to, żeby dać postawę, a nie replikę; kolekcja przywołuje wspomnienia bez zbytniej dosłowności” - komentuje dyrektor kreatywny.

Marka Just Cavalli, przeznaczona dla młodzieży, otrzymała ekskluzywny, elegancki styl w sezonie przejściowym między zimą a wiosną 2019. Preferencje modowe marki zamknięte zostały w nowoczesnej, wszechstronnej oprawie. Potwierdzeniem tego może być sposób obróbki dżinsu, jednego z najbardziej rozpoznawalnych elementów marki.

Tkanina została nasycona ekstrawaganckim, nieco historycznym wyczuciem – przykładem jest wydłużona denimowa kurtka pikowana i nabijana ćwiekami, która w połączeniu z minispódniczką i dużymi wiszącymi kolczykami, nadaje modelce wygląd niczym z królewskiego elżbietańskiego portretu.  Dopasowano do niej neoprenowe, kolorowe kowbojskie buty sięgające do połowy uda, które dopełniają strój i wyglądają na tyle progresywnie, że równoważą tę odrobinę nostalgii.

Kolekcja oferuje rozwiązania na tyle zróżnicowane, żeby trafić do szerszej grupy odbiorców i przypaść do gustu wielu osobom.