Pierpaolo Piccioli poznał Jun Takahashi z Undercover podczas pokazu mody Valentino w Tokio pod koniec ubiegłego roku. Podczas spotkania projektanci postanowili współpracować ze sobą przy tworzeniu kolejnej kolekcji męskiej. W wyniku kolaboracji designerów powstały dwie kolekcje - Fall 2019 Valentino i Fall 2019 Undercover.

Takahashi zaprojektował grafikę w stylu Edgara Allana Poe – z hasłami nawiązującymi do podróży w czasie, statkami kosmicznymi, czaszkami. Stworzył również wspólne logo VU, które stanowi element ozdobny odzieży.

Pierpaolo natomiastzaproponował sylwetki, inspirując się przy tym włoskim krawiectwem lat 80. „Dla mnie Valentino jest domem dla couture, ale aby być nowoczesny, musi być bardziej inkluzywny i otwarty na nowe możliwości” - powiedział Piccioli. Dlatego też włoskie inspiracje połączył ze sportowym, streetwearowym charakterem odzieży.

W trakcie tworzenia kolekcji Valentino jesień 2019 niespodziewane narodził się jeszcze inny pomysł, a mianowicie współpraca z Birkenstock – znaną na całym świecie marką obuwniczą. „To buty, które są uniwersalne jak jeans. Niezależnie od płci i statusu” - stwierdził projektant domu mody. „Birks w zimie? Nie są przeznaczone na konkretny sezon w roku. Wystarczy nosić je ze skarpetami”.

Piccioli uważa, że mężczyźni w dzisiejszych czasach nie zamierzają zrezygnować z modnego streetwearu i wygody, która niezaprzeczalnie się z nim wiąże. Kolekcją Valentino na jesień 2019 chce zachęcić, aby odważnie próbować łączyć styl sportowy z włoskim eleganckim akcentem.