Nowa reklama LEGO to cięta riposta na popularny program z platformy Netflix „Sprzątanie z Marie Kondo”. Emitowany od niedawna format to typowy program o domowych rewolucjach, taki odpowiednich polskiej „Perfekcyjnej Pani Domu”. Światowej sławy ekspertka od sprzątania Marie Kondo uczy swoich klientów sztuki panowania nad dobytkiem i wprowadzania ładu do przestrzeni życiowej. Marie z zawodu jest konsultantem organizacyjnym, a w programie doradza ludziom nie tylko, jak sortować rzeczy, ale też wyrzucać wszystko to, co nie sprawia radości. Odnosi się to zarówno do przedmiotów, jak i niepotrzebnych złych emocji.

Oddział LEGO z Singapuru zareagował na przesłanie Marie Kondo i wysunął kontrargument do głównego założenia programu. Za pośrednictwem mediów społecznościowych LEGO ogłosiła hasło: „Przecież wszystko wywołuje radość”. Jako tło posłużyła figurka Marie Kondo umieszczona wśród chaotycznie ułożonej sterty białych klocków LEGO. Działanie LEGO to książkowy przykład techniki marketingowej, który opiera się na podczepieniu się do popularnego zjawiska i przekształceniu go w zabawny sposób.