Dlaczego wręczanie gadżetów reklamowych jest skuteczne?


Każdy z nas lubi dostawać prezenty, próbki lub inne darmowe upominki. Nic więc dziwnego, że gadżet z nadrukowanym logo firmy także sprawia dużą radość obdarowanym osobom. Treści reklamowe umieszczone na jego powierzchni nie są nachalną formą marketingu, ale właśnie dzięki temu potencjalnym klientom wcale one nie przeszkadzają. Często można uznać je nawet za dodatkowe ozdoby, zwłaszcza w przypadku kiedy logo jest atrakcyjne wizualnie lub dobrze zaplanowane. Taki gadżet na pewno często będzie w użyciu, dzięki czemu doskonale spełni swoją funkcję.

Czym kierować się w kwestii wyboru gadżetu reklamowego?


Zdecydowana większość przedsiębiorców jako odpowiedź na to pytanie powie: cena. To jeden z podstawowych kryteriów, co wcale nie zaskakuje. W czasach szukania oszczędności, gdzie tylko się da, wydawanie dużych kwot na reklamę nie brzmi aż tak atrakcyjnie. Na szczęście upominki firmowe wcale nie musza być drogie. Ich cena zaczyna się już od kilku złotych, a czasem nawet i kilkudziesięciu groszy.

Druga ważna kwestia to technika znakowania. Najbardziej trwałe i eleganckie jest grawerowanie laserowe, ale za jego pomocą nie można wykonywać tekstów i grafik w danym kolorze. Grawer zawsze przybierze barwę surowego materiału, z którego wykonany jest przedmiot. Dlatego też poleca się tę metodę głównie do metalu, drewna oraz szkła. Jeżeli przedsiębiorcy zależy na nadrukach w kolorze, wtedy trzeba się zdecydować na tampodruk lub sitodruk. Wybór zależy od danego wzoru, ilości kolorów oraz ilości zamawianych sztuk. Natomiast w przypadku tekstyliów najlepiej sprawdza się metoda sublimacji, która pozwala barwnikowi na trwałe wniknięcie w głąb włókien. Każda z tych technik znakowania ma swoje wady i zalety. Dobra agencja reklamowa na pewno będzie w stanie doradzić pod względem metody, projektu jak i samego znakowania.

Jakie gadżety reklamowe są najbardziej popularne?


W grupie tanich gadżetów reklamowych wciąż królują długopisy z logo. Ich wybór jest naprawdę ogromy. Na rynku dostępne są modele wykonane z metalu lub tworzyw sztucznych w najróżniejszych kolorach. Dzięki temu można dobrać barwę długopisów do kolorystyki stosowanej przez firmę, co będzie się dobrze kojarzyć i wpłynie pozytywnie na jej wizerunek.

Wciąż bardzo popularne są kubki z nadrukiem. Kubek o tradycyjnym kształcie z kolorowym logo znajdzie swoje miejsce w absolutnie każdej firmie, bez względu na rozmiar i branżę. Można też zdecydować się na kubki metalowe, a w przypadku dysponowania większym budżetem także na kubki termiczne.

Inne popularne propozycje to między innymi breloczki z grawerem, notesy z nadrukiem, koszulki i torby, bidony oraz gadżety sezonowe w postaci piłek plażowych, okularów przeciwsłonecznych oraz skrobaczek do szyb. Te upominki firmowe są najbardziej powszechne, ale tak naprawdę każdy przedmiot poddany znakowaniu może stać się gadżetem reklamowym. Wystarczy jedynie dopasować produkt do swoich potrzeb oraz budżetu.