Nowe BMW M4 i pięciomiejscowy odpowiednik BMW M3 trafią na polski rynek w marcu.

Szósta generacja nawiązująca do M3 sprzed 35 lat jest historycznie najszybsza.

Najbogatsza wersja Competition jest dostępna dodatkowo z napędem na wszystkie koła xDrive.

W standardzie znajdziemy zawieszenie adaptacyjne z progresywnym układem kierowniczym i elektrycznie sterowanymi amortyzatorami.

Jednostka napędowa to 3 litrowy V6 z podwójnym turbo.

Standardowo nowe modele M3 i M4 oferują system asystujący w zmienie biegów.

Podstawowe wersje M3 i M4 oferują moc na poziomie 480 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W wersji Competition parametry wzrastają do 510 KM i 650 Nm. Co ciekawe znajdziemy tu również dodatkowe chłodnice oleju silnika i skrzyni biegów.

Redakcja trendu szczególnie oczekuje na test podstawowej wersji M3 z 6 biegowym manualem.

Competition oferuje 8 stopniowy automat Steptronic z łopatkami.

Przyspieszenie bogatszej wersji to 3,9 sekund do 100 km / h.

Podstawowe M3 i M4 taką prędkość osiągają po 4,2 sekundach.

Elektroniczne systemy wspomagające jazdę umożliwią prowadzenie nowych BMW serii M mniej wytrawnym kierowcom.

Nowy tryb Track M Drive Professional dostosuje oczekiwane przez nas wsparcie na 10 poziomach.

Zwiększył się rozstaw osi.

Modele wyróżnia charakterystyczna osłona chłodnicy. Podobno kontrowersyjna, ale z całą pewnością nadająca charakteru nowym modelom bawarskiego koncernu.

Samochody dodatkowo wzmocniono poprzez serię rozpórek czy aluminiowe płyty podwozia.

Komfort zapewni 3 strefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania, aktywny wyświetlacz czy HUD.

Multimedia pozwolą na intergrację z Apple CarPlay czy Android Auto.

Czy nowe M3 i M4 nawiążą do najlepszych tradycji monachijskiej firmy ? Przekonamy się już niebawem.