Podczas tegorocznego Paris Motor Show poznamy nową generację modelu Porsche Panamera. To hybryda plug-in nazwana 4 E-Hybrid. Czteromiejscowa limuzyna to zmodyfikowana, nowa generacja flagowego samochodu niemieckiego koncernu. Pojazd wyróżnia napęd na wszystkie koła i zasięg na silniku elektrycznym, który wynosi 50 km.
Pojazd oferuje 462 KM, średnie zużycie paliwa to 2,5 litra / 100 km, a zużycie energii wynosi 15,9 kWh / 100 km.
Napęd nawiązuje do tego, który znamy z modelu Porsche 919 - supersportowej hybrydy, która zwyciężyła w wyścigu na torze Le Mans w latach 2015 i 2016.
Nowa generacja modelu Panamera 4 E-Hybrid uruchamia się każdorazowo w trybie elektrycznym. Maksymalna prędkość jazdy w takim wariancie to 140 km / h.
Maksymalna prędkość samochodu to 278 km / h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Pierwsze sto kilometrów na liczniku ekologicznej limuzyny pojawia się po 4,6 sekundach.
Elektryczny silnik generuje 136 KM (100 kW) i 400 Nm, które jest udostępniane niezależnie od stopnia nacisku na pedał gazu.
Poprzedni model wymagał dociśnięcia w 80 procentach.
Wbudowany w podłogę komory bagażnika akumulator litowo-jonowy jest chłodzony cieczą. Choć wzrasta jego potencjał (14,1 kWh w stosunku do 9,4 kWh w poprzedniej wersji), nie zmienia się waga.
Ładowanie poprzez konwencjonalne gniazdko trwa 5,8 godzin. Dedykowane ładowarki dostarczają 100 procent energii elektrycznej w ciągu 3,6 godziny. Proces ładowania urochomimy zdalnie poprzez aplikację mobilną. Dodatkowo wirtualnie programujemy ogrzewania lub schładzania samochodu, gdy ten jest podłączony do prądu.
Interakcja napędu spalinowego z elektrycznym imponuje harmonią. To najwyższa forma niemieckiej precyzji i przykład inżynieryjnego kunsztu. Jednostka spalinowa to 2,9 litrowy silnik V6 bi-turbo (330 KM / 450 Nm).
Elektromechaniczne sprzęgło współpracuje z ośmio-biegową skrzynią PDK w niezwykle płynny i przyjemny sposób.
Samochód oferuje interaktywny kokpit, który tworzą dwa 7-calowe ekrany.
Centralny, dotykowy wyświetlacz 12,3 cala prezentuje szereg informacji dotyczących samochodu, trybów jazdy czy systemu hybrydowego.
Warto zapoznać się z wirtualnym asystentem, który wdroży nas w szczegóły dotyczące wyrafinowanej jednostki elektryczno-spalinowej.
Pakiet "Sport Chrono" pozwala delektować się usportowioną charakterystyką limuzyny, która pokazuje rasowe oblicze w trybach "Sport" i "Sport plus". Nawet podczas agresywnej jazdy silnik elektryczny jest ładowany przez jednostkę spalinową, co podkreśla "ekologiczny" charakter modelu.
Samochód, który zachwyca jakością wykonania i dopracowaniem napędów. Kooperacja silników elektrycznego i spalinowego odbywa się w iście mistrzowski sposób. Jeden z ciekawszych "eko" samochodów na rynku. Opcja dla tych, którzy poszukują ogniwa pośredniczącego między innowacyjną propozycją marki Tesla, a konwencjonalnymi samochodami w stylu Porsche 911 R. Rekomendacja trendu.pl