Polestar 3 SUV to odpowiedź szwedzkich inżynierów i chińsiego kapitału na Teslę model Y.

Elon Musk ma prawo czuć się zagrożony. Stąd jego chaotyczne tweety, zaskakująco negatywna postawa w konflikcie Rosji z Ukrainą czy Chin z Tajwanem oraz miotanie się w sprawie przejęcia Twittera.

Takie pojazdy elektryczne jak nowy Polestar mogą radykalnie zmienić rynek.

Podobnie jak bliźniacze, choć jedynie hybrydowe samochody Lync & Co, dostępne na zachodzie Europy jedynie w abonamencie, które zmieniają model biznesowy związany z dostępem do samochodów.

Nowy w pełni elektryczny Polestar 3 to dwa silniki o łącznej mocy 489 lub 517 KM w zależności od wersji.

To tego pakiet Performance, napęd na wszystkie koła czy akumulator o mocy 111 kWh, który pozwala przejechać ponad 480 km bez ładowania.

Oprogramowanie z koncernu Volvo i technologia Nvidia pozwalają przetwarzać dane z pięciu radarów, pięciu kamer i 12 czujników ultradźwiękowych.

Do tego w pełni autonomiczna jazda czy obsługa całości za pomocą jednego pedału i modnie zaprojektowane, minimalistyczne wnętrze w najlepszym skandynawskim stylu.

Innowacyjny, designerski i dobrze wyceniony. Czy Polestar pokona dominację koncernu Tesla ?