Sieć sklepów H&M już kilka lat temu podjęła owocną współpracę z organizacją międzynarodową UNICEF (United Nations International Children's Emergency Fund), czyli Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci. Jeszcze w tym roku natomiast postanowiła ona rozpocząć prace nad swoim kolejnym projektem, a mianowicie „All for Children”, którego zasadniczym celem jest polepszenie warunków życia dzieci zamieszkujących obszary jednego z najbardziej kluczowych regionów produkcji bawełny w prowincji Tamil Nadu w południowych Indiach. H&M, który zdecydowanie nie popiera tego rodzaju praktyk, zamierza przeznaczyć na ten cel 4,5 miliona dolarów.

Ingrid Schull-strőm, menedżer do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu w H&M stwierdza: „Jestem naprawdę szczęśliwa, że po latach planów i badań projekt „All for children” wreszcie ruszył. (…) Przez pięć kolejnych lat, H&M i UNICEF będą jednoczyć swe siły, by stworzyć lepszą i zdrowszą przyszłość dla dzieci w stanie Tamil Nadu, nie pozwalając im na pracę i promując dostęp do porządnego wykształcenia.” Z kolei zastępca dyrektora generalnego UNICEF w Szwecji, Anna Ryott dodaje, iż „Wspólnie z UNICEF, H&M podejmuje stanowcze kroki, aby pomóc dzieciom i ich rodzinom wydostać się z biedy i w ten sposób zlikwidować przyczyny zatrudniania dzieci. (…) Programy zapewnią dzieciom dobrą opiekę zdrowotną, wykształcenie podstawowe na dobrym poziomie i stworzą rodzinom lepsze warunki do życia”.

Mało tego, w projekcie „All For Children” może wziąć udział każda z was kupując produkty, które zostały objęte tą akcją dobroczynną. 30% dochodu z ich sprzedaży zostanie bowiem przeznaczonych właśnie dla UNICEFu. Pierwszym tego rodzaju artykułem jest specjalna torba z ekologicznej bawełny zaprojektowana przez Sonię Rykiel, która już od 5 grudnia będzie dostępna w ponad 1500 sklepach. 
Projekt „All For Children” jest największą oraz najdłuższą z dotychczasowych kampanii UNICEFU i sieci sklepów H&M. W swym długoterminowym założeniu ma on zapewnić miejscowym dzieciom przestrzeganie fundamentalnych praw dziecka, a także doprowadzić do tego, aby w końcu przestały one tak ciężko pracować i mogły zacząć uczęszczać do szkół. Co więcej, projekt ten obejmuje również opiekę medyczną i wyżywienie, a także tworzenie takich warunków życiowych, w których to zatrudnianie dzieci zwyczajnie nie będzie miało miejsca. Szczególnie dotyczy to tych rodzin, w których ta sytuacja jest najtrudniejsza.

Tego rodzaju akcja dobroczynna zdecydowanie przemawia na korzyść H&M, a nam chyba nie pozostaje nic innego jak tylko podczas kolejnych zakupów nabyć tę wyjątkową torbę… na przykład na Mikołajki.