Badania i dowody na skuteczność CBD w zmniejszaniu lęku

W przypadku zespołu lęku uogólnionego (zaburzenia lękowe uogólnione), National Institute on Drug Abuse (NIDA) twierdzi, że wykazano, iż CBD zmniejsza stres u zwierząt, takich jak szczury. U badanych zwierząt zaobserwowano niższe behawioralne objawy lęku. Ich fizjologiczne symptomy lęku, takie jak zwiększone tętno uległy znacznej poprawie.

Kannabidiol może również przynieść korzyści osobom, które cierpią na inne formy lęku, takie jak zaburzenia lęku społecznego (fobia społeczna) i zespół stresu pourazowego (PTSD).  CBD może także pomóc w leczeniu bezsenności spowodowanej odczuwanym lękiem.

W 2011 roku przeprowadzono badania nad działaniem CBD u osób cierpiących na fobię społeczną. Uczestnikom podano doustną dawkę 400 miligramów CBD lub placebo.  Osoby, którym podawano CBD, doświadczyły obniżenia odczuwanego poziomu lęku.

Jedne z najnowszych badań wykazały, że CBD może pomóc w objawach PTSD, takich jak występujące koszmary senne i odtwarzanie negatywnych wspomnień.  Badania te traktowały CBD zarówno jako samodzielną terapię PTSD, jak i uzupełnienie tradycyjnych metod leczenia, takich jak leki i terapia poznawczo-behawioralna (CBT).

Jak wybrać odpowiedni produkt CBD?

Nie wszystkie preparaty z  CBD są sobie równe,a znalezienie wysokiej jakości marki, może być bardzo trudne, dlatego warto kierować się ofertą najlepszych sklepów CBD online i przedstawiony kryteriami, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Kupując produkt CBD, warto dowiedzieć się, z jakiej farmy są pozyskiwane konopie.  Farmy konopi zlokalizowane w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie mają ścisłe przepisy, których należy przestrzegać, tak aby mieć pewność, że ekstrakt z konopi jest bezpieczny i nie zawiera więcej niż 0,3% THC.

W zależności od preferencji możesz wybrać typ ekstrakcji CBD marki, która Cię interesuje. Ekstrakty CBD o pełnym spektrum działania zawierają wszystkie niezbędne terpeny i inne korzystne dla Twojego organizmu kannabinoidy.